» Grupa Mokate » Sylwia Mokrysz

Sylwia Mokrysz

Prokurent i członek zarządu Mokate SA w Ustroniu. Wyznacza strategię i realizuje plany ekspansji herbat Mokate - w skali globalnej i w kraju. Współtworzy politykę marketingową Grupy Mokate, inicjuje pionierskie formy i metody promocji. Wprowadziła markę LOYD do ścisłej czołówki herbacianych brandów w kraju, włączyła ją do gry o prymat na wielu rynkach Europy, Azji i Afryki. Uzyskała dla marki Loyd prestiżowe członkostwo w The London Tea History Association. Herbacie Minutka zapewniła pozycję krajowego lidera kategorii, wypracowała przewagę konkurencyjną dla szeregu innych herbacianych brandów Mokate, m.in. dla Babci Jagody i całej gamy herbat funkcjonalnych. Dała się poznać jako sprawny i wymagający organizator działań projakościowych i konsekwentny inicjator produktowych innowacji. Przysporzyła Grupie Mokate znaczną ilość wyróżnień, nagród i honorowych tytułów.

Sylwia Mokrysz uczestniczyła w życiu rodzinnej firmy już od lat szkolnych. Jako młoda poliglotka prowadziła zagraniczną korespondencję, brała udział w negocjacjach z obcojęzycznymi kontrahentami. Po uzyskaniu magisterium na Akademii Ekonomicznej w Katowicach zajmowała szereg odpowiedzialnych stanowisk. W kluczowym dla rozwoju firmy okresie stała na czele Agencji Reklamowej „Sylwia”, realizując zwycięskie kampanie marketingowe dla sztandarowego produktu - Mokate Cappuccino. Telewizyjna reklama tego napoju, jako pierwsza całkowicie polska produkcja, weszła do kanonu krajowej sztuki reklamowej. Kilkanaście kolejnych reklam telewizyjnych, powstałych pod jej nadzorem, ugruntowało pozycję Mokate jako jednego z najpoważniejszych producentów żywności w Polsce.

Pełniąc funkcje kierownicze – doskonaliła wiedzę zawodową, w tym także za granicą. Nawiązała ścisłą współpracę ze znanym londyńskim domem herbaty Thompson Lloyd & Ewart, zdobyte tam doświadczenie przeniosła z pożytkiem do firmy. Pozostaje do chwili obecnej w żywym kontakcie z ośrodkami akademickimi, wymieniając się doświadczeniami z dziedziny marketingu i zarządzania. Publikuje w czasopismach naukowych prace poświęcone strategii marketingowej.

Sylwia Mokrysz podejmuje liczne inicjatywy pozazawodowe. Jest znaną postacią ruchu na rzecz przedsiębiorczości kobiet, zarówno w Polsce jak i na forum międzynarodowym. Piastuje godność „Polskiej Ambasadorki Przedsiębiorczości Kobiet”, w 2016 roku reprezentowała nasz kraj na „Women's Entrepreneurship Day” w nowojorskiej siedzibie ONZ. Zaangażowała się w globalny projekt „Million Women Mentors”, wspomagający zawodową aktywizację kobiet. Od 2014 roku działa w Polskiej Sieci Przedsiębiorczości Kobiet, służąc tej organizacji swoim autorytetem i doświadczeniem.

Od zarania związana jest z Ustroniem, gdzie mieszka i wychowuję dwójkę nastolatków: córkę i syna. Znajduje czas dla swoich głęboko przeżywanych pasji; podróżuje z aparatem fotograficznym, aby na afrykańskim safari i w odległych zakątkach globu utrwalać to, co symptomatyczne dla współczesnego świata. Szuka nowych wrażeń i obrazów dzięki sztuce pilotażu (z helikopterem włącznie), niektóre z obserwacji przenosi również do literatury. Ciepło został przyjęty jej „Herbaciarz. Gdy życie staje się podróżą”, książka napisana wspólnie z Moniką Lipińską. Pozostaje wierna życiowemu motto: „Bez marzeń nie ma wielkich sukcesów”.

 

jesteśmy oficjalnym dystrybutorem:

Lavazza

nasze marki:

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Kliknij zgadzam się.