» Dla mediów

Dla mediów


Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych

„Tam gdzie łączy się biznes i rodzina, powstaje wyjątkowy potencjał” – tak o firmach rodzinnych mówiła dr Adriana Lewandowska – prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego. Taka myśl przyświecała również V Międzynarodowemu Kongresowi Firm Rodzinnych, który odbył się w 18 i 19 marca w Poznaniu.


fot. Wojciech Jączyński

Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych to wyjątkowe wydarzenie. Daje unikalną możliwość spotkania i wymiany doświadczeń pomiędzy właścicielami firm rodzinnych. To również szereg warsztatów prowadzonych przez szerokie grono wybitnych ekspertów. W tegorocznej edycji Kongresu przedstawione zostały historie firm rodzinnych, które odniosły międzynarodowy sukces, mówiono także o sposobach budowania marki firmy rodzinnej - jako powodu do dumy.


fot. Janusz Pilszak


fot. Janusz Pilszak

Do grona prelegentów zaproszony został prezes Mokate SA i CEO Grupy Mokate dr Adam Mokrysz. W swoim wystąpieniu „Odwaga patrzenia w przyszłość” poruszał kwestie związane z wartościami, którymi kieruje się Grupa Mokate. Podkreślał, że Mokate rozwija się dzięki wspaniałym ludziom, których zatrudnia. Opowiadając o przyszłości Mokate, mówił: „Ważniejsza dla nas od osiągnięcia bezpośredniej przewagi nad konkurentem w jakimś wąsko określonym wymiarze jest praca nad samodoskonaleniem się organizacji. Jej ciągłe poszukiwanie doskonałości. Silniejszej i bardziej przyjaznej kultury organizacyjnej.”


fot. Janusz Pilszak

Wśród zaproszonych gości znaleźli się również tak wybitni przedstawiciele polskiego biznesu, jak m.in.: dr Zbigniew Inglot – prezes zarządu firmy INGLOT, Henryk Orfinger – prezes zarządu Dr Irena Eris SA czy Marek Piechocki – prezes zarządu LPP, grupy zarządzającej markami Reserved, Home&You czy Cropp. Gościem honorowym był Antoine Mayaud – trzecie pokolenie właścicieli – przewodniczący Funduszu Rodziny Mulliezów, do której należą takie firmy, jak OBI, Decathlon czy Auchan. W swojej prelekcji „Jak stymulować przedsiębiorczość w firmie rodzinnej” opowiadał o strukturze organizacyjnej w rodzinnej firmie, która składa się aż z 700 członków.

(21 III 2018)

wstecz

Jesteśmy firmą rodzinną od czterech pokoleń

Fundacja firmy rodzinne Instytut biznesu rodzinnego

Nasze marki

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Kliknij zgadzam się.